RENUNGAN BUAT HAMBA ALLAH

"Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Sesungguhnya yang demikian itu adalah berat, kecuali bagi orang yang khusyuk." (Al-Baqarah, 2:45) "Hai orang2 yang beriman, jadikanlah sabar & solat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah berserta orang2 yang bersabar." (Al-Baqarah, 2:153) "Keselamatan ke atas kamu berkat kesabaranmu. Maka Alangkah baiknya tempat kesudahan itu. (Ar-Ra'du, 13:24)

18 November 2009

PEMIMPIN BERJIWA RAKYAT

PADA 13 NOVEMBER  PAGI JUMAAT JAM 1-2 PAGI


Susah juga hendak mencari pemimpin berjiwa rakyat.Tetapi didalam kesusahan mencari pemimpin berjiwa begini,ana terasa terpanggil menulis bahawa ana sendiri bersama YB cikgu Johari serta kawan2 meredah banjir dikawasan YB sendiri iaitu di kampung Kemangi kupang baling.
YB dengan berjiwa rakyat sanggup turun melihat kawasan banjir ketika itu waktunya sekitar jam 1-2 pagi.Adakah ketika itu waktu orang tidur?.sepatutnya YB perlu berehat selepas letih siang hari dengan program2 sebagai wakil rakyat.
Sebelum YB meredah banjir,YB telah mendapat panggilan telifon dari mangsa banjir.Tanpa banyak alasan YB terus bergegas ketempat melanda banjir.


YB besama panduduk kampung kerumah mangsa banjir


sempat bergambar bersama mangsa banjir




YB menunjuk tahap air bah

Terima Kasih YB.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LOTERI UMNO

LOTERI UMNO
NAK TAU UMNO GUNA DUIT LOTERI UNTUK GERAKKERJA DEPA SILA KLIK GAMBAR ATAU LAWATI http://www.al-bakistani.blogspot.com