RENUNGAN BUAT HAMBA ALLAH

"Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Sesungguhnya yang demikian itu adalah berat, kecuali bagi orang yang khusyuk." (Al-Baqarah, 2:45) "Hai orang2 yang beriman, jadikanlah sabar & solat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah berserta orang2 yang bersabar." (Al-Baqarah, 2:153) "Keselamatan ke atas kamu berkat kesabaranmu. Maka Alangkah baiknya tempat kesudahan itu. (Ar-Ra'du, 13:24)

07 Ogos 2010

Saiful & Mar Ka nya di mintak jadi Saksi...

Anwar Mahu Farah, Saiful Tampil Jadi Saksi

Oleh Sidiqin Omar


PUTRAJAYA 6 Ogos - Pasukan peguambela Ketua Pembangkang mahu menampilkan timbalan pendakwa raya, Farah Azlina Latif dan saksi utama pihak pendakwaan, Mohd Saiful Bukhari Azlan sebagai saksi bagi menjelaskan apa yang didakwa sebagai hubungan romantis yang terjalin antara mereka berdua.

Karpal Singh, ketua peguambela Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pihaknya Karpal akan membuat permohonan tersebut pada hari Isnin apabila perbicaraan disambung.

Menurut beliau, hakim dalam mana-mana perbicaraan mestilah campur tangan dan tidak boleh bertolak ansur apabila wujud unsur gangguan, termasuk juga dakwaan hubungan sulit Farah-Saiful.

"Mahkamah mesti menjadi tempat untuk menjelaskan sama ada untuk membuang atau meneruskan kes ini. Mereka ada hak yang mutlak untuk panggil kedua-dua mereka. Dakwaan mestilah bersifat 'bona-fide' (tulen) dan bukannya 'mala-fide' (berniat jahat). Perbicaraan ini jelas cuba menafikan kebenaran dalam mahkamah," kata Karpal.

Beliau berkata pihak pembelaan mahu telus di dalam perkara ini dan tidak mahu menyembunyikan apa-apa motif.

Baginya kebenaran pasti akan muncul sama ada sebelum atau selepas perbicaraan.
"Tiada apa-apa elemen kejutan. Biar mereka tahu pendirian kita. Kalau boleh, kita lakukan hari ini juga," katanya berseloroh.

Karpal memberitahu sekiranya hubungan sulit Farah-Saiful terbukti mereka boleh didakwa kerana melanggar Seksyen 8(1) dan Seksyen 8(2) Akta Rahsia Rasmi 1972.

Farah Azlina dan Saiful didakwa mempunyai pengetahuan mengenai dokumen dan kertas perbicaraan berikutan 'hubungan romantis' mereka yang didedahkan oleh pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin kira-kira dua minggu lalu.

Berikutan itu, pihak pembelaan mendesak mahkamah menggugurkan kes terhadap Anwar serta merta.

SK

Read more: http://biaqpila.blogspot.com/2010/08/anwar-mahu-farah-saiful-tampil-jadi.html#ixzz0vqtsKeQE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LOTERI UMNO

LOTERI UMNO
NAK TAU UMNO GUNA DUIT LOTERI UNTUK GERAKKERJA DEPA SILA KLIK GAMBAR ATAU LAWATI http://www.al-bakistani.blogspot.com