RENUNGAN BUAT HAMBA ALLAH

"Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Sesungguhnya yang demikian itu adalah berat, kecuali bagi orang yang khusyuk." (Al-Baqarah, 2:45) "Hai orang2 yang beriman, jadikanlah sabar & solat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah berserta orang2 yang bersabar." (Al-Baqarah, 2:153) "Keselamatan ke atas kamu berkat kesabaranmu. Maka Alangkah baiknya tempat kesudahan itu. (Ar-Ra'du, 13:24)

03 Ogos 2010

KERAJAAN SELANGOR BANTU SEKOLAH TERBAKAR


Sebaran Media
2 Ogos 2010





Selangor Salur Bantuan Kepada Pusat Pengajian Hayatul Uloom
Kerajaan Negeri Selangor menyalurkan peruntukan sebanyak RM100,000.00 kepada Pusat Pengajian Hayatul Uloom bagi pembinaan semula asrama pusat pengajian yang musnah dalam kebakaran dan meragut nyawa seorang penuntut pada 25 Julai 2010 yang lalu.
Sumbangan tersebut telah disampaikan sendiri oleh Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Negeri Selangor Dr Halimah Ali kepada Dr Sharil Hussin PhD atau dikenali sebagai Dr. Zubir merangkap Pengetua Pusat Pengajian Hayatul Uloom pada 30 Julai lalu.
Sumbangan ini akan disalurkan melalui Pejabat Daerah / Tanah Hulu Langat secara 'Direct Grant'. Segala pembinaan dan baik pulih yang akan dilakukan akan diuruskan oleh pihak Pejabat Daerah Hulu Langat.
Turut hadir dalam majlis penyampaian sumbangan adalah Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr Che Rosli Che Mat, Ahli Majlis Hulu Langat, En Mohd Sani Hamzah, Pengerusi dan pengurusan DUN Dusun, Pejabat Daerah Hulu Langat serta pengerusi dan AJK MAPPIS (Majlis Permuafakatan Institusi Pendidikan Islam Selangor).
Halimah juga meluangkan masa melawat Pusat Pengajian yang terbakar sambil ditemani pengetua dan mendengar penjelasan punca terjadinya kebakaran tersebut.
“Kami amat sedih dengan kejadian ini dan berharap bantuan yang diberikan oleh Kerajaan Negeri ini dapat membantu pengetua untuk meneruskan operasi Pusat Pengajian tersebut,” kata Halimah. Read More “KERAJAAN SELANGOR BANTU SEKOLAH TERBAKAR”  »»

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LOTERI UMNO

LOTERI UMNO
NAK TAU UMNO GUNA DUIT LOTERI UNTUK GERAKKERJA DEPA SILA KLIK GAMBAR ATAU LAWATI http://www.al-bakistani.blogspot.com