RENUNGAN BUAT HAMBA ALLAH

"Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Sesungguhnya yang demikian itu adalah berat, kecuali bagi orang yang khusyuk." (Al-Baqarah, 2:45) "Hai orang2 yang beriman, jadikanlah sabar & solat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah berserta orang2 yang bersabar." (Al-Baqarah, 2:153) "Keselamatan ke atas kamu berkat kesabaranmu. Maka Alangkah baiknya tempat kesudahan itu. (Ar-Ra'du, 13:24)

14 Januari 2010

barua umno buat hal lagi kt depan masjid

Eleh... tak sakit pun!! barua umno buat hal lagi kt depan masjid kenapa x riuh kt brita perdana depa.celaka sungguh umno 


Fuuiyoo.... tak ku sangka begitu kuat penangan Khalid Samad ke atas puak-puak gila meroyan tentang isu penggunaan nama 'Allah' sehingga sanggup bertindak macam...., macam.... Isy, tak tau nak bagi perbandingan macam mana dah. Ya Allah... teruknya kelaku mereka.

Ater.. mau dipijak-pijaknya gambar si Khalid Samad. Kononnya, marah bebenor ler tu. Sebenarnya.... ini bukan aksi marah tetapi aksi orang yang diserang penyakit takut. Ya... takutkan peningkatan populariti Khalid Samad.

Pijak... pijak... pijak...!!

Sakit tak YB Khalid??

Eleh... bior aku jer yang jawab. Tak sakit pun!!!

Yang sakit sebenarnya ialah mereka. Mereka sakit hati dengan YB Khalid kerana tak sehaluan dengan pendirian mereka. Itulah puak-puak penyokong UMNO, tak boleh langsung terima perbezaan pandangan dan hanya mahu orang ikut telunjuk mereka saja. Tipikal UMNO. Bertindak macam orang sakit jiwa.

Sebenarnya... mereka kecut perut dengan Khalid Samad kerana populariti YB kita ni semakin melonjak dalam kalangan orang-orang yang waras dan berotak, baik dari kaum Melayu maupun bukan-Melayu. Malah.. popularitinya sekarang melebihi Hassan Ali yang disanjung dan dipuji oleh puak-puak UMNO. Itu sebab mereka cuba nak memburuk-burukkan imej Khalid Samad. Kalau ler Khalid Samad dilantik sebagai PJ PAS Selangor bagi menggantikkan si Hassan Ali, mampuss ler UMNO. Hassan Ali.... boleh ler komer makan, sebab dia serupa macam korang tetapi Khalid Samad.... sorry ler!! No way babe!!

Tindak tanduk mereka... disertai pulak dengan kerja-kerja gila membakar gereja yang sedang berleluasa sekarang ini, akan back fire mereka balik. Tak payah ler nak bermain dengan sentimen agama untuk meraih sokongan. Orang dah semakin meluat dengan perbuatan komer. Rakyat bukan banggang lagi. Mereka dah semakin cerdik dan semakin celik.

Yang syiuknya... habis slogan Satu Malaysia Piem Najib menjadi mangsa. Ha ha ha... Satu Malaysia 'syaitan' bermain dengan api. Gereja dibomapikan... and Satu Malaysia Najib terbakar sama. Sikit lagi pasti hanguuuusss!!

Banyak tindak tanduk puak-puak 'sewaktu' dengan'nya' yang back fire terutama pada slogan Najib iaitu Satu Malaysia. Mula-mula... isu kepala lembu, then... isu jambatan runtuh semasa kem Satu Malaysia diadakan, now... isu nama Allah dan bakar gereja pulak. Ada lagi ke?? Aku tak berapa nak ingat.

Agaknya..... semua kejadian ini, baru tempias doa Tok Guru ajer kut. Mungkin banyak lagi kut yang akan coming soon. Kita tunggu dan lihat ajerlah. Moga-moga doa Tok Guru akan menjadi kenyataan.

Apa-apa pun semua kejadian ini telah meng'gong-geng'kan slogan Satu Malaysia Najib. Alahai... Satu Malaysia, nama Allah jadi rebutan, gereja jadi sasaran!!!

1 ulasan:

  1. assalamualaikum Ya Usta Somad. awaddu annaka bikhair. kenapa tak letak shoutbox? he he

    BalasPadam

LOTERI UMNO

LOTERI UMNO
NAK TAU UMNO GUNA DUIT LOTERI UNTUK GERAKKERJA DEPA SILA KLIK GAMBAR ATAU LAWATI http://www.al-bakistani.blogspot.com