RENUNGAN BUAT HAMBA ALLAH

"Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Sesungguhnya yang demikian itu adalah berat, kecuali bagi orang yang khusyuk." (Al-Baqarah, 2:45) "Hai orang2 yang beriman, jadikanlah sabar & solat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah berserta orang2 yang bersabar." (Al-Baqarah, 2:153) "Keselamatan ke atas kamu berkat kesabaranmu. Maka Alangkah baiknya tempat kesudahan itu. (Ar-Ra'du, 13:24)

22 Februari 2010

Apa kata Mufti Perak terhadap Shahrizat?

8 Rabiul Awwal 1431H
Jebat Berani

Sebelum ini bukan main lantang lagi Mufti Perak,Tan Sri Harussani membidas Sisters in Islam(SIS) yang menyifatkan tindakan merotan tiga wanita islam atas kesalahan melakukan persetubuhan haram sebagai diskriminasi terhadap wanita..

Tan Sri Harussani menyifatkan bahawa mana-mana pihak yang mempunyai tanggapan sedemikian bermaksud mereka tidak mempercayai hukum allah dan boleh dianggap sebagai terkeluar daripada islam.


''Orang seperti ini tidak faham hukum islam, mereka menentang dan membenci hukum islam kerana terpengaruh dengan orientalis barat yang menentang islam.

''Kalau hendak diambil kira hukuman enam kali sebatan itu ia begitu ringan sedangkan asalnya 100 kali sebatan terhadap mereka yang melakukan persetubuhan haram manakala 80 kali sebatan terhadap yang minum arak," katanya...

Dan apakah Tan Sri Harussani juga berani menegaskan pendapatnya itu bilamana berhadapan dengan seorang perempuan seperti Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang telah berkata,walaupun beliau menghormati hukuman sebatan di bawah undang-undang syariah tetapi berpendapat Islam juga membolehkan pendekatan pemulihan dan kaunseling.”

Apakah Tan Sri Harussani berpendapat apa yang dinyatakan Shahrizat ini tidak salah? Dan jika beliau berpendapat kenyataan Shahrizat ini salah apakah tindakan beliau?

Kemana perginya ketegasan beliau? Apakah beliau telah diserang penyakit "bisu"sepatutnya Tan Sri Harussani perlu berani menegur kenyataan Shahrizat ini sebagaimana beliau lantang mengkritik SIS.

Atau apakah Tan Sri Harussani bimbang kedudukan beliau akan tergugat jika menghentam kenyataan Shahrizat ini.?

Apakah Harussani lebih pentingkan kedudukan berbanding maruah agama yang beliau anuti? Tan Sri Harussani perlu berlaku adil dalam memberikan teguran kepada mana-mana pihak.

Harakahdaily.net/-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LOTERI UMNO

LOTERI UMNO
NAK TAU UMNO GUNA DUIT LOTERI UNTUK GERAKKERJA DEPA SILA KLIK GAMBAR ATAU LAWATI http://www.al-bakistani.blogspot.com