RENUNGAN BUAT HAMBA ALLAH

"Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Sesungguhnya yang demikian itu adalah berat, kecuali bagi orang yang khusyuk." (Al-Baqarah, 2:45) "Hai orang2 yang beriman, jadikanlah sabar & solat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah berserta orang2 yang bersabar." (Al-Baqarah, 2:153) "Keselamatan ke atas kamu berkat kesabaranmu. Maka Alangkah baiknya tempat kesudahan itu. (Ar-Ra'du, 13:24)

07 Mac 2010

Ingatkan Lawyer Bijak Rupa2nya Lawyer Buruk..bangang Tahap Gaban..!!!

Empat Kenyataan Bangang Zul Kulim, Lawak Sungguh!!!

Lihat poster pilihanraya ketika PRU-12 dulu. Untuk menangi hati rakyat, Zul terpaksa gunakan moto perjuangan parti dan nama Anwar Ibrahim!

Zulkifli Nordin yang baru dipecat PKR petang tadi berkata dia tidak akan melepaskan kerusi MP Kulimnya. Sebaliknya beliau seperti dilaporkan mStar menegaskan akan kekal menjalankan tanggung jawabnya sebagai wakil rakyat bebas kerana kedudukannya "dipilih oleh rakyat, bukan parti".

Zulkifli juga berkata dia akan mengkaji dan menimbang pilihan yang ada sebelum mengambil tindakan sewajarnya selain tidak menolak kemungkinan "menyertai PAS sekiranya parti itu memperjuangkan Islam pada masa depan".

Lawaknya kenyataan Zulkifli tu. Lawak sungguh!!

Pertama dia kata dia dipilih oleh rakyat dan bukannya parti. Bangangnya peguam ni, bagaimana dia boleh dapat LLB, lesen kacang putih ka? Mana ada calon pilihanraya yang bertanding atas nama parti tidak dipilih oleh parti? Jika Zul tidak dipilih parti PKR untuk bertanding di Kulim-Bandar Baru, siapa yang pilihnya. Tak kan Pak Lah yang ketika itu Presiden Umno memilih Zul untuk bertanding sebagai calon PKR? Atau ada firaun kecil @ iblis kecil yang menghantarnya bertanding di Kulim? Bangangnya!!

Kemudian Zul kata dia menjadi MP Kulim kerana dipilih oleh rakyat. Itu satu lagi kenyataan bangang nombor wahid! Memang dia dipilih oleh rakyat, tapi ketika dipilih rakyat adakah rakyat memilih parti atau memilih calon? Jawapannya rakyat memilih parti!! Jika rakyat memilih orang bermakna Zul, bermakna sama ada dia bertanding atas nama PKR, BN, FK (Firaun Kecil) atau Parti Katak Puru, dia pasti menang. Kalau hendak tahu dia masih ada pengaruh, letak jawatan dan kita lihat PKR masih boleh menang di kawasan Parlimen itu atau tidak.

Zul juga berkata dia akan menyertai PAS sekiranya parti itu memperjuangkan Islam pada masa depan. Itu kenyataan bangang ketiga dan keempat Zul. Zul akan menyertai Pas? Mahukah Pas menerima orang yang ada track record sekeji Zul? Terima Zul sebagai ahli ibarat membela musang dalam reban ayam, nak mampos!!

Dan akhirnya Zul berkata dia akan masuk Pas jika parti itu "memperjuangkan Islam pada masa depan". Jadi Zul berkata selama ini Pas tidak memperjuangkan Islam? Jadi selama ini sehingga ada ahli Pas dipukul, dipenjara di ISA malah ada yang dibunuh kerana ingin menegakkan Islam sebenarnya tidak "memperjuangkan Islam"?.

Itu namanya bangang nombor empat, bangang kerana tidak faham perjuangan Pas, tidak faham sejarah Pas!!

~ pendikar gunung kriang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LOTERI UMNO

LOTERI UMNO
NAK TAU UMNO GUNA DUIT LOTERI UNTUK GERAKKERJA DEPA SILA KLIK GAMBAR ATAU LAWATI http://www.al-bakistani.blogspot.com