RENUNGAN BUAT HAMBA ALLAH

"Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Sesungguhnya yang demikian itu adalah berat, kecuali bagi orang yang khusyuk." (Al-Baqarah, 2:45) "Hai orang2 yang beriman, jadikanlah sabar & solat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah berserta orang2 yang bersabar." (Al-Baqarah, 2:153) "Keselamatan ke atas kamu berkat kesabaranmu. Maka Alangkah baiknya tempat kesudahan itu. (Ar-Ra'du, 13:24)

16 Mac 2010

Royalti Minyak Kelantan: Lawan "Fuck-ta" dengan "Fakta"

DARI PERISIK RAKYAT

Hilang aku 4-5 hari lepas sebab sibuk dok carik fakta-fakta sejarah utuk lawan balik "fuck-ta"-"fuck-ta" pencacai-pencacai UMNgOk/Beer eNd dalam isu Royalti Petroleum dan Gas Negeri Kelantan.

Setakat ni apa yang ada dekat aku pada aku, cukup untuk "membelasah" geng-geng "Pengkhianat" Negeri Kelantan. Mulai hari ni, aku akan en-3kan 1 persatu. 1 post isu Royalti sekurang-kurangnya setiap hari.

Untuk hari ni, aku hilitekan keratan akhbar yang aku post mula-mula dekat sini. baca...



"Beliau berkata, Kerajaan Negeri akan menerima bayaran royalti lima peratus dari Kerajaan Persekutuan melalui perlombongan telaga gas asli di kawasan yang bersempadan dengan pantai Kelantan dengan pantai Thailand".
Siapa yang cakap tu..? bukan aku, bukan Dato' Husam, bukan Saifuddin Nasution, bukan Tok Guru, bukan Dato' Kamarudin Jaafar... yang cakap tu ialah Menteri Besar Kelantan masa tu (tahun 1983).

Siapa Menteri Besar Kelantan masa tu..?

Datuk Haji Mohamad Yaakob. ahli UMNO.

Kenapa masa tu tak timbul soal kene tindih..? kenapa tak timbul soal sempadan..? kenapa tak timbul soal JDA..? kenapa tak timbul soal 3 batu nautika..? kenapa tak timbul soal "ordinan darurat 1969"..?

Sebabnya... masa tu Kerajaan Negeri Kelantan ialah - UMNgOk/Beer eNd. ini "fakta" bukan "fuck-ta"..!

Banyak lagi lepas ni... tunggu je aku publish 1 persatu.

Jadi jangan marah kalau aku panggil UMNO - B#B*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LOTERI UMNO

LOTERI UMNO
NAK TAU UMNO GUNA DUIT LOTERI UNTUK GERAKKERJA DEPA SILA KLIK GAMBAR ATAU LAWATI http://www.al-bakistani.blogspot.com